27 januari 2022

Arne Dahl - Mittvatten

 

Sam Berger Molly Blom #3


Titel & Omslag 
Precis som de två tidigare delarna är det ett tråkigt omslag och en ords titel som då också är rätt intetsägande. 

Handling 
Sam Berger är misstänkt för ett mord han inte har begått, och partnern Molly Blom ligger i koma. Han flyr till skärgården och väntar på direktiv från Säpos högste chef. Ett terrordåd hotar Stockholm och en jagad mördare - som nu har kidnappat en flicka - kan gå fri? Är Berger lösningen eller en del av problemet? 

Mina åsikter
Alltså det är lite många saker jag inte riktigt köper i den här boken, hur folk som inte ens har kontakt med varandra ändå lyckas hitta varandra och alltid i rätt tid. Vi får svar på en hel del frågor men det finns ändå mycket man inte riktigt förstår sig på, det är så mycket vi dessutom inte vet för folk i den här bokserien har verkligen många hemligheter. 

Det är lite hatkärlek till den här serien, just för att det är mycket man inte förstår sig på för jag har ingen aning om hur det är att vara undercover polis, gömma mig för allt och alla och samtidigt bedriva ett typ polisarbete. 

Men jag har hört att femte boken är bäst och jag vill ju få veta mer om vad som kommer hända efter den här boken och det gör också att jag kommer fortsätta läsa/lyssna. Den här boken får i alla fall ett typ av avslut så det hade kunnat vara bara en trilogi. 

Spoiler varning! 
Varför skulle det vara just Sams ex fru som gift sig med en kriminell frontfigur? varför har sönerna fått samma efternamn? Varför har Sam NOLL kontakt med sina barn, det är inte logiskt för de är inga små barn, de är ändå 11år. 

Skönt att det gick bra för Molly och bebisen fast de blev förgiftade. 
Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...