2 juli 2021

Johanna Mo - Nattsångaren

 

Ölandsbrotten #1

Titel & Omslag
Klockren titel som man förstår när man läser boken och omslaget är SÅ snyggt!!

Handling
När den skickliga polisutredaren Hanna Dunckers papap dör tvingas hon efter 16år i Stockholm återvända till barndomens Öland. Till allt som hände där. Till alla blickar och rykten. Men det är i det lilla huset vid havet hon hör hemma.

15 årige Joel hittas död och illa misshandlad vid Möckelmossens rastplats och Hanna dras in i en utredning som berör hennes äldsta vän. En vän hon övergav många år tidigare. 

Mina åsikter

Jag har gillat tidigare böcker som jag har läst av Johanna Mo och jag gillar även den här. Den här boken har intressanta karaktärer, och en story som verkligen berör. Det är en story med många som är offer och det är därför det är så svårt att veta vem som är skyldig och vem som är skyldig till vad, för det finns många hemligheter som kommer upp till ytan i den här boken. 

Vilket gör att nästa bok kanske blir snäppet långsammare eller så kommer Johanna fortsätta med samma pushande driv framåt. Jag älskar Johannas sätt att skriva, vi får följa Joel i vissa kapitel samtidigt som vi får ta del av utredningen i jakt på mördaren vilket ger allting ett väldigt högt driv. 

Jag hade jätte svårt att lägga ifrån mig den här boken och kommer genast kasta mig över bok två i serien som jag nyss fått hem. 

Spoiler varning! 
Jag hoppas att Hanna och Rebeckas vänskap kommer vara med även i nästa bok. Och jag misstänker att då kommer Hanna snoka mer i fallet om hennes pappa och det lär inte vara populärt utan folk lär se det som att hon ska rentvå sin pappa som alla ser som en mördare. Och vad kommer hennes chef säga om det visar sig att hennes pappa var oskyldig? Han var ändå en av de som ledde utredningen. 

Betyg 5 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...