20 maj 2021

Zelda Falköga - Nagdabergen

 

Karma & Jonar #4

Titel & Omslag
Som vanligt ett snyggt omslag som hör ihop med handlingen och de övriga böckerna i serien och en titel som passar till handlingen.

Handling 
Barn 6-9år 
Vägen till magikern Xerxes går över de istäckta bergen. Den är svår och farofylld, men Karma och Jonar vägrar ge upp. Med sig på resan har de daskusen Rory och kinten Gala, och tillsammans är de fast beslutna att besegra den onda Stendraken.

Men ett bråk splittrar de två vännerna och mitt i snöstormen går de skilda vägar. Hur ska de klara sig på egen hand? Och kommer de någonsin att bli vänner igen?   

Mina åsikter
Det här är en spännande bokserie även om det inte händer så mycket i varje bok så tror jag helheten blir ett super spännande äventyr. Min son på 6år har inga problem att komma ihåg vad som händer och följer händelserna med stor spänning, sen är illustrationerna helt fantastiska så barn kan titta på bilderna och minnas vad någon vuxen har läst för att "läsa" boken själva. 
Det kommer bli riktigt spännande när det är dags att läsa den sista boken så vi får se hur allting kommer bli för Karma, Jonar och deras familjer. 

Femte och sista boken kommer ut hösten 2021. 

 Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...