27 februari 2021

Robyn Carr - Ljuset bortom bergen

 

Virgin river #7

Titel & Omslag
Snyggt omslag, säger inte så mycket om handlingen, inte heller titeln gör det men man ser i alla fall att serien hör ihop redan på omslaget. 

Handling
Korpral Rick Sudders tid vid fronten i Irak fick ett brutalt slut. Borta är den bekymmersfria killen, och hem återvänder en ung man med en framtid lika blek som hans egen spegelbild. Kan hans flickvän Liz kärlek honom livsglädjen tillbaka? 

Samtidigt som Virgin Rivers invånare sluter upp kring Rick anländer en nykomling till staden. Den Bradys förflutna är knappast fläckfritt, och nu söker han ett ställe att börja om på. Oväntat nog får han stöd av vackra Cheryl, en kvinna med lika trasslig bakgrund som hans egen. 

Mina åsikter
Väldigt intressant att få läsa om Rick, hans ilska och sätt att hantera sina motgångar, man själv lever så skyddad från krig och krigsskador, i USA finns det så mycket mer sånt. 

Jag gillar de här böckerna, när de långsamt har vävt in en i ett helt samhälle och man känner alla vid det här laget, men det dyker upp någon ny karaktär lite nu och då. Svårt att skriva så mycket utan att spoila dock, men jag kommer helt klart plocka upp nästa bok och kanske måsta läsa klart alla som finns på svenska innan jag vågar ge mig på att se andra säsongen av Virgin river serien på netflix. Jag vill så klart inte råka spoila mig själv för då vet jag att det kommer gå trögt att få till läsningen av böckerna. 

Betyg 4 av 5
boken finns på  harpercollins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...