2 februari 2021

Lotta Lundh - Vedergällningen

 

Sunnepolisen #3
Titel & Omslag
Väldigt passande titel och snyggt omslag! 

Handling 

En man hittas mördad i sjön Fryken, bragd om livet på det mest bestialiska sätt. Kriminalkommissarie Erik Ljung ansvarar för utredningen och det blir hans uppgift att ta reda p åvad i den mördade mannens liv som föranlett ett sådant hat mot honom. 

En kort tid efter likfyndet i sjön försvinner en man med anknytningar till den mördade. Hänger de två händelserna ihop - och i sådana fall hur? Snart visar det sig att en seriemördare härjar i lilla Sunne. Erik Ljung tvingas föra en intensiv kamp mot klockan, för nu står ännu fler liv på spel.

Mina åsikter
Alltså jag tänker ju att Erik och Krister som verkar ha varit poliser väldigt länge borde känna till lite mer folk i Sunne?  Det är ju inget stort ställe och de måste ju ha haft med både det ena och det andra att göra under åren. 

Gah Erik att spana in andra kvinnor än sin fru, det är verkligen inte en del av det jag vill ta del av, när jag läser/lyssnar på det åker skämskudden fram. 

Wow vilken story i den här boken, den är riktigt snyggt gjord, flätas ihop och allting har en sådan logisk förklaring. Det här är helt klart min favorit i den här serien än så länge, jag kommer börja med Fadern så fort jag får hem boken (Jag hade tur att vinna den på Lottas facebook sida)

Spoiler varning!
Även om våldtäktsmännen fick det de förtjänade så tror jag det hade varit ett ännu värre brott om filmen hade kommit ut. Tänker er själva gå runt och folk pratar om dig som våldtäktsman och verkligen skyr en som pesten, dock inte så kul för de skyldiga som har sambo, barn, föräldrar för även de får ju ta smällen i en sådan situation. Så helt klart en bok där det bara är gråzoner och det inte kan vara svart eller vitt. 

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...