31 december 2020

Mikael Ressem - Brustna hjärtans död

 Erik Sandström 

Titel & Omslag
Riktigt snyggt omslag som passar riktigt bra ihop med övriga böcker i serien.

Handling
Mitt i den myllrande julhandeln ringer en okänd man in till larmcentralen och uppger att det finns ett främmande föremål inuti en av Gävles mest kända symboler, den enorma halmbocken som stått som adventstradition i staden i över femtion år. 

Ambulanssjuksköterskan Erik Sandström kallas till platsen och gör en makaber upptäckt som blir början på en katt-och-råtta-lek där inget är otänkbart. Någon har satt en utstuderat hänsynslös i plan i verket, en plan som måste stoppas före julafton.

Mina åsikter
Allså jag har inte tänkt på det när jag har läst/lyssnat på Mikael Ressems tidigare böcker men i den här så upprepas saker så många gånger, jag blir faktiskt lite irriterad och känner "Men jag vet redan det här", det är lite som att vissa saker ska berättas från två vinklar i början på boken så det blir lite för mycket för min del, men sen blir det bättre.

Det saknar inte spänning men det jag tror förstör min läsning är att jag har läst senare delar i serien, så jag vet hur saker och ting kommer bli och inte och det avtrubbar lite spänning och vissa saker känns som man redan vet om. Eriks alkoholproblem är enormt i den här boken och det är det i så många böcker, snacka om att slösa bort sin fantastiska livräddnings talang. 

Betyg 3 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...