15 december 2020

Karin Slaughter - Den tysta kvinnan

 

Will Trent #10
Titel & Omslag
Jag älskar hur baksides texten är skriven, den lockar mig verkligen till läsning.

Handling 

HAN TITTAR
En kvinna springer ensam i skogen. Hon intalar sig själv att hon inte har någon anledning att vara rädd. Hon har fel. En mördare söker efter kvinnor i Grant County. Han rör sig i skuggorna, tills tiden är precis rätt att slå till.

HAN VÄNTAR
Ett årtionde senare är fallet med den överfallna och mördade kvinnan löst och lagt till handlingarna. Mördaren sitter bakom galler. Men så sker ett nytt överfall, en kvinna attackeras och lämnas att dö, och tillvägagångssättet är precis det samam som för tio år sedan. 

HAN DÖDAR
Det är ett gammalt fall - minnen har bleknat, vittnen har försvunnit - men brottsutredaren Will Trent och rättsläkaren Sarah Linton kan itne blunda för likheterna. Sitter någon oskyldigt inspärrad för mord? 

Klockan tickar, mördaren är redan på jakt efter sitt nästa offer. För Will och Sara är tiden knapp att tillsammans lösa det gamla fallet och förhindra att ännu en kvinna tystas.

Mina åsikter

Fast den här boken är väldigt tjock (nästan 600 sidor) så blir den aldrig tråkig. Jag älskar att läsa både om fallen för de är alltid så spännande, samtidigt som karaktärerna är riktigt intressanta. I den här boken får vi lära känna Sara ännu bättre, eftersom alla böcker före den här inte är översatta på svenska ännu, så har jag inte läst de ännu men där kanske man får veta mer om Sara, men det störde inte min läsning för den här boken utan det kändes mer som att äntligen får vi ta del av Saras förflutna. 

Om jag inte har missuppfattat någonting så ska det finnas en bokserie som handlar om Saras man Jeffrey, den har jag inte läst men jag hoppas den serien också kommer översättas till svenska. Ja visst jag kan läsa på engelska men det tar mer tid och jag stör mig när jag fastnar på ord jag inte förstår... 

Jag älskar den här serien, det är tur att 4 delar nu kommer ut direkt i pocket, en kom i november och tre stycken under 2021, så jag får läsa mer om Will. Sen får vi verkligen hoppas att karin Slaughter skriver fler böcker om Will och Sara. 

I framtiden kommer jag läsa om den här serien för att få läsa böckerna i ordning! 

Spoiler varning! 
Man kan inte annat än älska Sara och Will, och deras förhållande! 
De är så bra för varandra och bidrar verkligen till att den andra vill vara bättre som person, och sen när jag verkligen inte gillade Wills fru så är jag så glad att hon verkligen är ute ur bilden. 

Betyg 5 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon  Omnible 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...