30 november 2020

Robyn Carr - Vilken dag som helst

 

Sullivan's Crossing #2

Titel & Omslag

Rätt tråkigt omslag och titeln är det inte heller någon wow faktor över. 

Handling

Sierra Jones har lagt sitt trassliga förflutna bakom sig, men vägen framåt är fortfarande inte utstakad. För att komma på fötter igen reser hon till Sullivan's Crossing för att hälsa på sin bror Cal och hans blivande fru Maggie.

Cal och Maggie välkomnar Sierra in i sitt hektiska liv och hon inser snart att det lilla samhället erbjuder så mycket mer än bara vila och en fast punkt. Här finner hon Sully, den udda campingplatsägaren, som blir fadersfiguren hon alltid saknat. Och så är det mannen med den söta hundvalpen, som ger henne styrka att slåss för framtiden. 

Mina åsikter
Förra boken där var det fokus på Maggie och vi fick även lära känna Cal, så det kändes väldigt bra och naturligt att vi nu fick lära känan Cals syster Sierra. Jag har full förståelse att de inte har så mycket kontakt med sina familj och så bra för Maggie att faktiskt åka dit hon kan få läka ihop mentalt igen efter allting hon har upplevt. 

Jag är väldigt nyfiken på vem nästa bok kommer handla om, den här blev väldigt spännande där på slutet vilket verkligen ökade på lästakten. Jag gillade spänningen, det får inte bli för gulligt och att alla är helt fantastiska, för det är så långt ifrån verkligheten och en sådan serie blir fort för mycket, här kan det komma någon twist med oväntade saker som händer.  

Undra vem nästa bok kommer handla om, jag gillar Sullivan's Crossing, det verkar vara ett så mysigt ställe men väldigt Robyn Carrs första serie Virgin River. 

Betyg 3.5 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...