26 februari 2020

George R.R. Martin - Nightflyers


Titel & Omslag
Nightflyers syftar på personerna på skeppet Nightflyer där boken utspelar sig, omslaget är en rymd bild så den passar ju in även om den inte är så snygg.

Handling
När en vetenskaplig expedition gör sig redo att söka efter en mytomspunnen utomjordisk ras är det bara skeppet Nightflyer som står tillgängligt. Besättningen består endast av kaptenen Royd Eris, som presenterar sig genom ett spöklikt hologram.

Kaptenens ovillighet att visa sig för forskarna är dock inte det enda som orsakar oro. Med i expeditionen finns en telepat som från första stund känner av en farlig närvaro. De är inte ensamma ombord på Nightflyer.

Endast forskaren Melantha Jhirl har nu möjlighet att lösa mysteriet. När allt fler oförklarliga händelser inträffar faller det på hennes bord att utreda om hotet är verkligt.

Men först måste hon hålla sig levande.

Mina åsikter

De första två sidorna är det så många ovanliga namn på personer, plan? och ställen att jag tycker det blir jätte krångligt så bestämmer mig för att skumma fram tills det börjar hända någonting så jag kan komma in i boken inte bara bli matad med ovanliga namn/ord. Alltså jag fastnar inte alls för den här boken, inte för karaktärerna eller handlingen, visst det händer grejer men jag känner mest bara att nej det här är inte en bok för mig och det finns ingenting i boken som gjorde att jag ville fortsätta läsa. Enda anledningen till att jag faktiskt läste ut den var för att den är så kort och jag delade upp den på flera månader så jag läste lite i taget. 
Betyg 1 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...