3 januari 2020

Årssammanfattning 2019


Lästa böcker: 125
Mitt mål var att läsa 85 böcker men det lyckades jag göra med råge, mycket tack vare att jag lyssnat på ljudböcker och läst seriealbum. 

Köpt hem: 39
Av dessa är kvar att läsa:  31
Ooops, och det är nog det här som är den stora boven över att jag inte lyckas bearbeta mina olästa, för varje år läggs det dit en hög nya. Men samtidigt köper jag oftast bara hem böcker som jag verkligen vill läsa så jag tror att de flesta kommer jag läsa för eller senare.  

Recensions exemplar:  40
Av dessa är kvar att läsa:  2,5  En påbörjad men som jag inte lyckats läsa ut och En som jag precis påbörjat, En som ska recenseras i Januari så den blir läst i Januari.

Jag är nöjd att jag nästan bara tar emot och efterfrågar rec.ex som jag verkligen vill läsa och då också läser dessa. Jag har inte lyckas läsa en bok och den fastnade jag inte alls för så vet inte om jag kommer ta upp den igen.


Överrasknings böcker:  17
Av dessa är kvar att läsa:  9 stycken, En av dessa ska recenseras i Januari så den har jag sparat.
Detta är ändå böcker som bara dyker upp i  min brevlåda, jag är glad att jag inte tvingar mig att läsa de böcker jag inte vill läsa och några har blivit bortrensade. Vissa förlag är väldigt duktiga på att skicka ut böcker som jag verkligen vill läsa vilket är tur när man inte efterfrågar allt man vill läsa. 

Rensat bort:  71 böcker
av dessa var  21 böcker Lästa och 39 Olästa, och 11 som jag inte vet.

Under flera år har jag nu lyckats rensa bort enormt många av mina böcker, så under nästa år lär det inte bli så många att rensa bort. Jag har många olästa här hemma men det är ingenting som jag tycker är jobbigt utan jag gillar att ha många böcker att välja på när det är dags att välja ny bok. 

Hyllvärmare:  Det blev läst 28 stycken hyllvärmare det här året.

Jag tror det är rekord i lästa hyllvärmare, och jag hoppas det kommer bli lika många om inte fler nästa år, så många böcker som jag har hemma som jag verkligen vill läsa och i början på året brukar det inte komma ut så många nya böcker så då brukar man lyckas bli av med några hyllvärmare direkt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...