2 november 2019

Magnus Nordin - Svart drama

Titel & Omslag
Inget speciellt omslag.

Handling
Titta honom inte i ögonen!
Tala aldrig till honom!
Nämn aldrig hans namn!
Be till gud att reglerna fungerar!


Reglerna står ristade på skoltoalettens vägg. De berättar om skolans legend, den döde läraren som sägs gå igen. Ingen tror att han finns men ändå är det tradition att visa reglerna för alla nya elever. Tess bryter mot den första regeln och det är plötsligt för sent för att be några böner. På gymnasieskolan i den värmländska småstaden utspelar sig i ett svartsjukedrama med farliga förtecken. En spökhistoria har tagit sin början....

Mina åsikter
Jag har det gamla omslaget på boken, det nya omslaget har även en ny baksides text, som är mycket bättre, den bjuder mer in i handlingen.  Men det är den gamla som står här ovan.

Boken var spännande och man var nyfiken hur det skulle gå, för jag visste inte om det skulle vara en bok med övernaturliga inslag eller inte, men det är det inte vilket gör boken mer spännande. Jag gillar karaktärerna, det finns många typiska skolkaraktärer, även beskrivningarna av lärarna känns verkligen precis som det kan vara.

Däremot slutet,  avslöjandet hur allting låg till, människor som är elaka eller manipulativa eller psykiskt sjuka, var går gränsen till vem som är vad. Jag köper inte riktigt hur boken slutade, det kändes lite to much men hade jag läst boken när jag var i tonåren hade jag nog lättare kunna förstå att de gjorde som de gjorde 
Betyg 3 av 5
boken finnas att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon  Omnible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...