23 april 2019

Mikael Ressem - Mannen på bron

Erik Sandström #5

Titel & Omslag
Snyggt omslag, hittade inget omslag på någon fysiskbok, finns ens den här boken utgiven som fysisk bok eller bara som ljudbok?

Handling
Ambulans sjuksköterskan Erik Sandström får plötsligt larm om en man som står på fel sida av ett broräcke i centrala Gävle. Ordningspolisen Patrik Andréasson möter upp Erik på bron och förklarar att det är den kända ishockeyspelaren Peter Hilmersson som är i färd med att ta sitt liv. Innan Patrik hinner säga något öppnas en av dörrarna på polisbilen. Tomas Svensson kliver ut, ser sig omkring, och flinar belåtet.

Mina åsikter
De här böckerna blir mer och mer privatutredningar, om man är polis borde man kanske ha korten på bordet inte bedriva undersökningar vid sidan om?  Dessutom med folk som inte är poliser. Birger har blivit en smygrolig gubbe och jag gillar inslagen där han är med. Jag tycker Erik fick ta lite mindre plats i den här bokens utredning, kanske för full för att hjälpa till men jag hoppas verkligen han snart slutar med all skit han stoppar i sig. Det är detaljer i den här boken jag inte riktigt får ihop mycket kring Tomas men det kanske blir förklarat längre fram.

Det här var en kortare bok, den gick jätte fort att lyssna på och var riktigt spännande. Jag är alltid så nyfiken på hur allting kommer gå så man bara måste lyssna/läsa lite till. Ska genast börja med nästa bok i serien.

Spoiler varning!
Jag stör mig på att i den här boken känns det som att Tomas är Patriks kompis men jag har för mig att det är Erik som kändes Tomas först och presenterade han för Patrik i den första boken. Sen att Tomas åker i polisbilen, med Patrik och en kollega, när han inte ens vill åka privat bil med Patrik och hans pappa känns väldigt konstigt.


Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...