11 september 2018

Linwood Barclay - Sveket

Promise falls 1/3
Titel & Omslag
Inte världens snyggaste omslag men den har delvis med handlingen att göra. Titeln - Sveket har däremot rätt mycket med handlingen att göra.

Handling

David Harwood är journalist och lever med sin nioåriga son i Boston. Hans fru dog för ett par år sedan och när David förlorar jobbet  ser han ingen annan utväg än att återvända till sitt föräldrarhem i Promise Falls. En dag åker han hem till sin kusin Marla och blivit förvånad över att hon har ett litet barn saknas får han onda aningar. Samtidigt börjar andra underliga saker hända på orten.

Mina åsikter

Bitvisa var handlingen lite seg och efter att boken är avslutad och jag har påbörjat nästa bok så minns jag inte riktigt hur den slutade. Men jag gillade storyn och flera av karaktärerna, så det ska bli riktigt intressant att se hur bok två och tre kommer vara utformade. Det var en väldigt oväntad upplösning på huvudstoryn i den här boken och jag gillar när jag blir överraskad.

Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...