19 augusti 2018

Kalle,Mats,My - Manne gräver ett hål


Titel & Omslag
Titeln säger exakt det boken handlar om och på omslaget ser vi Manne, hans pappa och sandslottet.

Handling
Den här boken handlar om Manne och hans pappa. En dag när det är så varmt ute så det är som i en bastu bestämmer de sig för att åka till stranden, men det blir inte riktigt som de har tänkt sig för när de kommer fram är det mörka moln på himlen, fiskmåsarna har slutat skratta och glasskiosken har stängt. Så Mannens pappa föreslår att de ska bygga sandslott istället. det är pappa väldigt duktig på, faktiskt så duktig så att Manne inte riktigt får vara med så istället får han gräva, och det gör han, han gräver och gräver och gräver.

Mina åsikter
När jag kollar upp boken får jag bara upp den som musiksaga,jag och min 3åring läste boken och har inte hört den som musikssaga. Vi gillade handlingen, sonen älskade de detaljerade fina bilderna och fick det väldigt lätt att följa med i handlingen med hjälp av bilderna. Många barn kan nog känna igen sig i Manne, att hans pappa tar över och han då känner sig utanför fast han vill hjälpa till. En väldigt bra bok för både barn och vuxna.

Boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...