23 mars 2018

Anna Jansson - Alla de stillsamma döda

Maria Wern #2
Titel & Omslag
Utspillt rött vin och en brevduva, ja båda två finns med i handlingen. Titeln säger väll egentligen inte speciellt mycket.

Handling
En man har anmälts försvunnen. Hustrun söker upp Maria Wern, som avancerat till kriminalinspektör. Det som från början verkar vara ett rutinärende utvecklas med skrämmande hastighet till en av de värsta utredningar länskrim ställs inför.

Mina åsikter
Roligt att återvända till Maria Wern och hennes kollegor, eftersom jag har sett stor delar av tv-serien så får jag fort upp antikten på karaktärerna men även att jag gillar/ogillar vissa utefter hur de är i tv-serien. Marias man och svärmor har jag så himla svårt för och jag sitter bara och hoppas på att de kommer skilja sig och hon får lite romantik i sitt liv.

I början på boken så är Maria instängd någonstans och sedan får vi en återblick i hur allting hade varit fram till idag och i slutet är vi alltså tillbaka där och det går vidare därifrån. Det tog ett tag innan jag listade ut hur saker och ting låg till och jag hade mina andra misstankar under tiden men jag blev rätt dragen i näsan. Ska bli spännande att fortsätta läsa den här serien!
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...