25 juli 2017

Tony Parsons - Slaktaren i Highgate

Max Wolfe #2
Handling
På nyårsdagen hittas en familj brutalt mördad i sin villa i ett välbevakat bostadsområde i norra London, men en familjemedlem saknas - den yngsta sonen. Mordvapnet visar sig vara en pistol som används för att bedöva djur före slakt, detta leder kriminalinspektören Max Wolfe till en dammig hörna tillägnad seriemördarem Slaktaren i Scotland Yards ökända museum  tillägnat seriemördare. Men slaktaren har avtjänat sitt straff  och är nu gammal och dödssjuk, kan han verkligen vara inblandad eller är det en hyllning genomförd av en beundrare till slaktaren.Under Max jakt efter mördaren så upptäcker han att även de lyckligaste familjer har mörka hemligheter.

Mina åsikter
Jag gillar verkligen Max relation med dottern Scout och deras grymt charmiga hund Stan. Däremot känns det som att Max kastar sig in i alla situationer med huvudet först och har ingen tanke på att om det händer han någonting så kommer Scout bli ensam, eller ja hon skulle få bo med sin mamma men hon är ju inte så mycket att hurra för. Jag gillar tanken på att museum för seriemördare, där poliser kan hitta mer information och där det finns alla möjliga mordvapen, så klart inte öppet för allmänheten utan just för poliser i utbildnings syfte och för att tänka utanför boxen. Själva fallet i den här boken är väldigt intressant, några mil från där jag bor var det för några år sedan en kvinna som blev mördad med en slaktmask så den här boken fick mina tankar att många gånger tänka på den tragiska händelsen.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...