26 juli 2017

Anna Jansson - Stum sitter guden

Maria Wern #1
Handling
Mannen hängde stelt med en rännsnara runt halsen, skjortan var söndersliten, buken genomstungen med ett grovt spjut. Oförskämda vita flingor landade i mannens hår, kanske naturens eget sätt att dölja det inträffade - midvinterblot.
Polisassistent Maria Wern  och hennes kollegor står handfallna inför det bestialiska brottet, ett liknande mord inträffade i Uppsala nio år tidigare men då omkom mördaren i en brand. Kan det ändå finnas ett samband? Tack vare Marias kamp och envishet tonar bilden av en mördare fram - en människa sviken och förnedrar till en punkt där verkligheten ger plats för vansinnet. Men det blir en kamp där maria är nära att mista allt som betyder något för henne.

Mina åsikter
Alltså jag måste vara sist med att påbörja den här serien! Men nu har jag läst första delen och kommer helt klart läsa vidare på den här serien, jag har så klart även sett tvserien och det är därför jag vill läsa den här serien samtidigt som jag velat vänta för att inte spoila mig själv för mycket för jag har ingen aning om hur lika serien och böckerna är. Jag gillar Maria, däremot tål jag verkligen inte hennes man och svärmor, så jag hoppas faktiskt att hon kommer skilja sig så hennes liv blir lite lättare, för just nu är det som att hon är ensamstående med två barn och en pojke i tonåren. Det känns lite svårt att skriva vad jag tycker om fallet för det känns som att jag spoilar så mycket vad jag än skriver så det får vara.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris bokus cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...