18 juni 2015

Peter Bergting - Isskeppet


Andra delen i serien om Trolldoms akademin.

Äntligen fick vi återvända till Trolldoms akademin där Miranda, Orville och Emmi precis har börjat en ny termin och som vanligt hamnar de i trubbel för att de är för nyfikna.
Men vem kan vara annat än nyfiken när det mitt under ett oväder dyker upp ett svävande isskepp precis ovanför skolan, och ankaret har fastnat nere i biblioteket.
Var kommer skeppet ifrån och de tre vännerna blir inte mindre nyfikna av att lärarna försöker dölja isskeppet och förbjuder dem att prata om det.

Jag hade glömt lite vad första boken handlade om men man fick lite återberättat i början så man kom in i trolldoms akademin igen och boken håller sen ett högt tempo så man fortsätter att läsa för att få veta hur det går för de tre vännerna och de övriga karaktärerna.
En bra bok även om jag inte tyckte den var riktigt lika bra dom den första delen, men jag hoppas nästa bok blir ännu bättre för den ska jag helt klart läsa!
Såg att boken även fanns som ljudbok, vilket jag tycker är jätte bra när alla ungdomar inte vill läsa utan hellre lyssna på en bok, framför allt tror jag det är ett alternativ för många pojkar. (Nej jag har inte fördomar men tänker på hur det var för de pojkar som inte gillade att läsa när jag växte upp)
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  cdon  adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...