29 april 2015

Rob Thomas - Mr.Kiss and Tell


Del två i bokserien om Veronica Mars. 


I den här boken får vi följa när Veronica utreder en brutal våldtäkt där flickan blivit dumpad för att dö men hon överlever men hon minns inte först vem förövaren är och när hon sen berättar är Veronica tveksam till om hon berättar sanningen. 

Veronicas pappa Keith har gjort allting för att försöka hjälpa Weevil från att hamna i fängelse och han försöker samtidigt få ihop nog mycket information för att sätta dit de poliser som verkar sätta okända personer i fängelse, genom att förfalska bevis. 

Och självklart får vi fortsätta att läsa om Veronica och Logans förhållande! 


Jag älskar verkligen Veronica Mars serien, filmen och så även böckerna och vill bara ha mer!
Veronica och Logan är mitt ship och kommer alltid vara! 

Sen har ju Veronica helt underbara relationer med sin pappa, Mac, Wallace och massa andra och hennes snabba repliker är så klockrena. Sen att hon verkligen lever sig in i sina fall och när hon i den här boken var på begravning så fick vi förklaringen till varför hon gräver ner sig in i sina fall. 
Nu väntar jag och hoppas på en tredje bok eller snälla jag vill ha fler säsonger av tvserien!  
Enda dåliga med boken var att titeln avslöjar för mycket, vilket tar bort lite av spänningen! 
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...