23 januari 2015

Ta kontroll över bokhyllan [Tävling]

Fantastiska berättelser anordnar en tävling som ni kan läsa mer om HÄR 
Tävlingen går ut på att man ska läsa hyllvärmare och det handlar inte om att läsa mest böcker utan att procentuellt ha läst flest hyllvärmare. Så en bok är 100% har jag läst två böcker men det var en ny bok så är det 50%, ni fattar!
Sen får man poäng efter hur många procent man har läst 10% = 1 poäng, 20% = 2 poäng osv.
men det finns även några sätt att få extra poäng men det får ni gå in och läsa om själva :P 


Vad räknas då som hyllvärmare? Det är alla böcker som man fått hem före 2015, så de flesta har nog ett antal liggande hemma! 

Det man vinner är dessutom ett present kort på 150kronor på adlibris, nu behöver ju jag inga fler böcker egentligen men då kan jag köpa någon bok för att avsluta någon serie tänkte jag ;)

Jag tänkte vara med i utmaningen mycket för att jag i år verkligen försöker hålla fokus på att få ner antalet hyllvärmare som jag har, dock vet jag att jag kommer läsa en del nya böcker eftersom jag nog kommer få hem något rec.ex under februari(som har rec.datum i feb.) 


Ska ni haka på? 
Här är böcker som jag funderar på att läsa, en hel del serier och någon serieavslutning! 


5 kommentarer:

  1. Det här är en utmaning jag verkligen borde vara med på men har ett par utmaningar detta år och det får ju inte bli för många :)

    SvaraRadera
  2. Märklig definition av hyllvärmare. Stått i bokhyllan senast dec 2014. Det inkluderar alla mina olästa böcker då jag ej köpt något senaste 3 veckorna. Hyllvärmare kunde ju vart över 1 år eller nåt iaf.

    SvaraRadera
  3. Jag ska vara med eftersom jag också vill komma till rätta med alla mina hyllvärmare i år.

    SvaraRadera
  4. Jag började med det poängsystemet som du skrev om för säkert några årsedan och det funkar bra för mig! :) Jag har ett Exelark som jag för in alla nya böcker jag köper och alla jag läst. Det "fungerar" ganska bra till, har bara minus -10. Har dock ett problem nu när jag har börjat använda min mammas storytell, för nu har jag en ljudbok som jag lyssnar på hela tiden också... :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...