28 december 2014

Lotte & Sören Hammer - Svinen

Svinen är den första boken i den danska bokserien om kriminalpolisen Konrad Simonsen och hans team som är skriven av syskon paret Lotte och Sören Hammer.

En tidig måndagsmorgon hittar två barn ett fruktansvärt fynd i den lilla byn skola, det hänger fem män döda inne i gympasalen. Konrad Simonsen och hans ny ihopsatta team från Köpenhamnspolisen får utredningen på sitt bord men när det har börjat gå rykten om att de fem männen var pedofiler så bromsas utredningen upp kraftigt eftersom det inte finns så många som vill få fast mördaren/mördarna utan tycker att männen fick det dom förtjänade.
Men deras första blickar landar på den väldigt annorlunda och lätt alkoholiserade vaktmästaren som arbetar på skolan, han verkar veta mer han vill berätta och han har trots allt tillgång till skolan.


Jag vet inte om jag har hört så mycket om den här boken/serien men danska serier brukar kunna leverera och det kanske gav mig lite väl höga förhoppningar. 

Svinen är en väldigt konstig bok, helt plötsligt står det massor med fakta om någonting orelevant  och ibland är det som att det är kapitel från en annan bok som är instuckna och det  var på tok för många karaktärer vilket gjorde att det blev kaos för mig och jag tappade suget att läsa ut boken.
Så jag vet inte om jag bara inte fattade allting eller om boken var tjorvig, men jag har del två här hemma så den ska jag läsa sen får vi se om jag är färdig med den här serien.


Betyg 2 av 5boken finns att köpas på  adlibris  cdon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...