18 juli 2014

Stephanie Perkins - Anna and the french kiss


Anna är nöjd med sitt liv i Atlanta där hon har sin bästis och sen har hon börjat få känslor för sin kollega på biografen där hon jobbar extra. Så Anna blir inte glad när henne pappa bestämmer att hon ska få gå sista skolåret på en internatskola i Frankrike, ett land där hon inte ens kan språket.
Men väl där lär Anna känna nya vänner och även den där snygga killen Etienne St Clair som hon blir bästa kompis med och det är lika bra för han har flickvän och dessutom är en av hennes nya tjejkompisar hemligt kär i han. 


Jag förstår inte varför jag har låtit den här boken ligga och vänta oläst så länge! Jag måste läsa Lola and the boy next door  så fort jag fått tag i den. En riktig feelgood bok och det var så lätt att leva sig in i boken och fast man ibland idiotförklarade folk, man både älskade och hatade karaktärerna och det kändes ibland som att man var Anna och kände det hon kände.
Jag vill läsa mer av Stephanie Perkins NU!
 Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  cdon

2 kommentarer:

  1. Äntligen! Visst är den fin. Tyckte bara slutet var lite för amerikanskt och smörigt

    SvaraRadera
  2. Åh denna har jag velat läsa så länge. Verkar så himla gullig och fin.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...