17 juli 2014

Cassandra Clare - Stad av Glas

The mortal instruments #3.
Clary försöker lista ut hur hon ska kunna rädda sin mamma och för att göra det behöver hon ta sig till Alicante. Jace, Isabelle, Alec och deras föräldrar ska till Alicante för att försöka övertyga Klaven om hur farlig Valentine är och att han bara behöver hitta Spegeln för att han och hans demonarme ska kunna ta över skuggvärlden.
Men eftersom Jace misstänker att det kan bli krig så vill han inte ha Clary med sig så han gör allting för att hon inte ska följa dom genom porten men en sådan sak kommer inte stoppa Clary för hon har egna förmågor som Jace inte kan göra någonting åt. 


Jag gillade den här boken bättre än stad av aska, kanske för att man var spoilad och ibland vill man bara att de sakerna ska hända så man får det över och man sen kan gå vidare och få veta vad som händer sen. Jag ser verkligen framemot nästa bok(Någon som vet när den kommer på svenska?)
Den här serien hade kunnat sluta som en trilogi men det ska bli spännande att se vad kommande böcker kommer handla om.

Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  cdon

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du tyckte om boken! Jag ska få hem boken någon gång den här veckan eller nästa och är riktigt taggad på att läsa den ^^

    PS. Clares "prolog"-serie The Infernal Devices är helt suverän även om jag inte har läst sista delen än. Recensionerna kommer att komma upp bloggen snart! :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller på att läsa City of Glass just nu och hoppas att den är bättre än City of Ashes! :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller på med bok nr 5 i denna serie, gillar denna serie verkligen :)

    SvaraRadera
  4. Har bara läst första delen än.. Måste ta tag i fortsättningen snart!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...