29 oktober 2013

Wendy Mass - Rapunzel

Jag trodde att karaktärerna i boken skulle vara äldre än typ 12, och när man i början av boken fick veta deras låga ålder så dog läslågan lite och boken blev liggande i långa stunder.
För boken är långt ifrån tjock och väldigt lättläst så en perfekt bok när man inte är så van att läsa på engelska och vill få träna lite.

Rapunzel har blivit kidnappad av en häxa, inlåst i ett torn och där sitter hon och funderar på hur hon ska ta sig därifrån samtidigt som hon mest gör ingenting. 
Samtidigt får vi följa Prinsen Benjamin vad han gör, vilka han umgås med och hur hans far kungen försöker få Benjamin till att bli mer som en kung.

Rapunzel är ju Rapunzel, den här var inte annorlunda än någon annan kan jag tänka mig och tyvärr var de ju inte så gamla att det blev en kärleksstory heller. 
Perfekt för högstadie elever som vill läsa en bok på engelska...jag har även Sleeping beauty hemma som ska läsas men det känns inte just nu som att den kommer prioriteras så fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...