24 augusti 2013

Veronica Roth - Insurgent

Andra delen i Divergent trilogin.

Tris och Four är på flykt och hoppas nu att någon av de andra falangerna kommer ta emot dem och inte lämna över dem till De lärda. Men vägen är inte lätt och de måste fly gång på gång och deras mörka hemligheter kommer upp till ytan vilket tär på både deras relation men även relationen till deras vänner från De Tappra.


Spoiler varning!! 
Det här är fortsättningen på Divergent och förbereder oss mot slutet, och en bok mitt i en trilogi binder oftast inte ihop så många trådar utan ska mest innehålla spänning vilket Insurgent verkligen gör. Jag kunde inte släppa ifrån mig boken förens jag läst ut den, jag var bara tvungen att få veta hur det skulle gå för Tris och Tobias(Four).
Däremot tyckte jag att Tris många gånger betedde sig som en egoistisk idiot och att hon borde ha pratat mer med Four och inte bara kasta sig in i allting utan att tänka. 
Vissa stunder i boken blev jag irriterad över hur vissa personer bytte sida gång på gå så man hade inte riktigt koll men samtidigt förstår man att de försöker göra allt för att överleva. 
Super bra bok och jag vill läsa sista delen NU men får se om jag ska orka vänta på den översatta eller får köpa den på engelska. 
Filmen kommer 2014 och vissa roller är klockrena så jag ser verkligen framemot det!!
        Betyg 5 av 5

Boken finns att köpas på Adlibris  Bokus  Cdon  Ginza

1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...