28 juli 2013

Jan Guillou - Coq rouge

Första boken i serien om Carl Hamilton.
Carl är specialutbildad vid CIAs agentskola i USA och den utbildningen har gjort att han är enormt skicklig på datateknik, handeldvapen och närstrid.

När en hög Säpo-tjänsteman blir skjuten i Stockholm så smygs Carl in vid säkerhetspolisen för att testas. Under den utredning som följer så riktas misstankarna mot vissa palestinska terrorgrupper men Carl har hela tiden egna idéer, fungeringar och han får verkligen visa vad han går för.

Jag vet inte vad jag ska säga, jag lyssnade på den här boken och jag var INTE speciellt imponerad och boken kändes grötig med massor med händelser hit och dit och massa olika personer så jag kände mig rätt förvirrad stundvis. Jag har tänkt läsa/lyssna på fortsättningen i framtiden för den här boken kändes mest som en stor presentation av vem Carl Hamilton är. 
Betyg 1 av 5

1 kommentar:

  1. Jag tyckte också att den var tråkig när jag läste den för några år sedan. I nationens intresse var bättre men det är del 3 :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...