30 juli 2013

Harlan Coben - Spelaren

Första boken i serien om Myron Bolitar!

Kathy Culver försvinner plöstligt från universitetsområdet och den enda ledtråden polisen har är Kathys trosor som hittas på en container.
Men tillslut lägger polisen ner utredningen på grund av brist på bevis, det kan ju lika gärna hända att hon har stuckit.

Det har nu gått ett år och Christian Steele som var Kathys pojkvän när hon försvann får ett samtal från någon som utger sig för att vara Kathy, eller kan hon verkligen vara vid liv och äntligen hör av sig?

Myron Bolitar är sportagent och en av hans klienter är quarterbacken Christian Steele. Så när Kathys pappa dör i det polisen säger är en olycka men som Myron tror är förknippat med Kathys försvinnande.
Myron och hans kompanjon Win blir indragna djupt i både det enda och det andra i jakten på sanningen.

Varför har jag väntat så länge med att läsa den här boken? Den var super bra och jag vill läsa del 2 NU!! Men eftersom jag bara har del 8 hemma så blir det att vänta och skaffa de andra delarna i serien.                                 Betyg 5 av 5

Finns att köpas på Adlibris, Bokus, CDON

3 kommentarer:

  1. Jag har läst ca 2-3 böcker av denna författare. Vill hemskt gärna läsa flera.

    SvaraRadera
  2. Ojdå, det låter ju riktigt bra, då kan jag se fram emot att läsa denna i slutet av månaden :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...