21 juni 2013

Tv - Serier [v25]


Teen Wolf s3x02-03
Stiles är verkligen en karaktär som man inte kan annat än älska! Synd att Erika är död men att alfa pakten skulle ha Dereks syster blev jag väldigt förvånad över. Jag har lite svårt för tvillingarna, de är mest bara konstiga och inte snygga för fem öre och Peter litar jag inte på alls.
Jag gillar Scott, Derek och Isaks sammarbete och speciellt när de drar in Allisons pappa.

Graceland s1x01-02   *säsongstart*
Mike Warren är ny utexaminerad FBI agent och har nu fått ett undercover agent i Californien(de kallar huset? för Graceland) där han kommer bo med några andra som inte är så glada att han har kommit dit utan de vill bara vara sitt gäng.
Men det tar inte så lång tid för Mike att ta sig in i gänget men det är då han får veta att han egentligen är där för att utreda Briggs, en av hans kollegor/sambosar. 
Det här är verkligen en serie som har potential till att bli en av mina favoriter, det händer väldigt mycket och jag killar både skådisarna och karaktärerna.

Switched at Birth s2x11-12
Jag gillar att Ty är tillbaka och nu vill jag se han med Bay, gulligt att han hade gjort Bays flicka med hammare som tatuering. Jag gillar att Bay och Regina försöker få en bättre relation och att de pratade ut lite. Kathryn och John vill verkligen ha både Daphne och Bay för sig själv och jag gillar att de nu får en chans att lära känna sina biologiska föräldrar.
Vad det är hemskt för Angelo att försöka hitta sin dotter som han inte har någon aning om var hon kan ha hamnat om hon verkligen är bort adopterad eller inte. 
Shit vad Daphne och Kathryn blev svartsjuka när Bay var lycklig med sina biologiska föräldrar.

the Killing s3x04
Det hände inte speciellt mycket men jag har inte heller tappat intresset utan jag vill fortfarande se mer och jag önskar att jag hade haft en hel säsong att se och inte behöva vänta på att få se nästa avsnitt.

King and Maxwell s1x01-02 *säsongsstart*
King och Maxwell är privat deckare men båda tidigare arbeta på secret service, vi får följa när de utför nya uppdrag i varje avsnitt. Till sin hjälp trillar de över Edgar Roy(kallas för Ejker?) som är lite annorlunda men värsta snillet när det gäller datorer.
Det är lite roligt att han som spelar Edgar Roy är han som spelar Opie i Samcro annars är det här inte någon serie som jag direkt fastnade för men ska ge den några fler avsnitt.

Continuum s2x08
Var lite otippat att Garza skulle kidnappa Alec, men bättre det än att han skulle ha massa scener med sin super falska flickvän som jag inte tål. Nej jag gillade inte Garden som gick från att ha varit Kieras fiende till att hjälpa henne blev skjuten, han hade potential.

the Fosters s1x03
Jag gillar Jesus och Lexi tillsammans. Däremot Brandons flickvän gör mig bara irriterad över hur överlägsen hon är mot Callie och att hon dessutom läste hennes story/dagbok.

Zero hour s1x11-12
Spännande spännande, men dog Laila? Spännande när Rachel blev tagen av de onda men vad sjuk hon den elaka bossen är. Jag hoppas verkligen att Arron Martin nu får upp ögonen för vad han känner för Rachel.


Twisted s1x02
De är verkligen snabba på att dömma någon i den här serien och jag har ännu inte riktigt någon favorit person men serien känns väldigt mycket som PLL men jag hoppas att det kommer vara ett snabbare händelseförlopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...