1 juni 2013

Sommarläsning (Tagg)

Oj jag har hunnit bli taggad två gånger, både av Madde och Zelly, kanske någon mer? 
Det är så roligt att bli taggad och det känns lite som att jag är absolut bland de sista att göra den här taggen för jag har läst den på massor med bloggar men om någon inte har blivit taggad och vill bli det så hojta så fixar jag det ;) 

1. Vilka FEM böcker bara MÅSTE hinnas läsa i sommar?
* Sarah Dessen - Du glömde säga hej då
* Viveca Sten - I de lugnaste vatten
* Buthler & Öhrlund - Uppgörelsen
* Jussi Adler-Olsen - Journal 64
* Wendy Mass - Rapunzel

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men det är dags att ta tag i?
Sambon har gnällt om att jag borde läsa Jan Guillos Coq rouge, så nu ligger den i min mp3 spelare och jag har faktiskt påbörjat den..det är en hyllvärmare....

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Där det är skugga och myggfritt ;)  (Vi har haft det VARMT nu ett bra tag och jag gillar det för då är det varmt och skönt i skuggan, men nu har myggen börjat komma :( )

4. Handen på hjärtat var tror du att du verkligen kommer att läsa i sommar?
På gräsmattan, i trädgården(ljudbok), i bilen(ljudbok), på altan, hos mina föräldrar, i soffan, i sängen, vid köksbordet.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Av de jag ska läsa så tror jag att Sarah Dessen - Du glömde säga hej då, kommer ligga högt upp på mina listor annars någon deckar serie! 

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Något av Sarah Dessen

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta eller hammocken :)

8. Deckare eller roman?
Båda! När jag läser romaner så blir det på sommaren...

9. Favorit genre?
Deckare/Thriller

10. Tagga TRE andra
- Kajsa 

Någon som vill bli taggad?






6 kommentarer:

  1. Jag är sugen på att läsa något av Sarah Dessen, får se om det blir av i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig läst en Dessen bok, borde kanske ta tag i det nu :)

    SvaraRadera
  3. Jag som fortfarande inte har svarat på den senaste taggningen från dig, blir gärna taggad igen! ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, Sarah Dessen blir det definitivt i sommar :D

    SvaraRadera
  5. Dessen har jag inte läst nåt av men hon verkar skriva bra böcker :)

    SvaraRadera
  6. Sarah Dessen verkar dyka upp överallt nu, börjar kanske bli dags att prova på någon av hennes böcker.
    Viveca Stenen läste jag ut idag :) och Journal 64 är påväg hem till mig.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...