24 april 2013

Kristina Ohlsson - Davidsstjärnor

Del 5 i serien om Fredrika Bergman och Alex Recht. 
Det snöar kraftigt i Stockholm när en förskollärare på den judiska Salomonskolan skjuts ihjäl inför barn och föräldrar. Några timmar senare försvinner judiska pojkar på väg till tennisträningen.
Fredrika Bergman och Alex Recht får höra om båda fallen men när de inte har nog med resurser så för båda så får de ta hand om de försvunna pojkarna. Fredrika och Alex tror att fallen hör ihop och deras ledtrådar pekar mot Israel och en legend om en Papperspojke som får liv på natten och inte skyr några medel när han rövar bort barn.

 Oj vad bra även den här boken var!! Jag gillade att både Eden och Peder Rydh fanns med även i den här boken så man fick veta mer om deras karaktärer och se hur det går för dem. Det blev lite mer spänning när man fick läsa de där små glimtarna om vad som kommer hända och man ville hela tiden läsa mer för att få veta hur allting hörde ihop och få veta hur det kommer gå för alla och vem som egentligen gjort vad.
Jag tycker Kristina Ohlsson skriver riktigt bra och gripande och hon kan verkligen få en att vilja läsa mer hela tiden, så jag längtar redan nu efter att det ska komma fler böcker! 
Betyg 5 av 5 
Boken finns att köpas på Adlibris, Bokus & CDON

1 kommentar:

  1. Idag köpte jag äntligen hennes första två böcker :) Längtar så mycket att få läsa dem :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...