18 april 2013

(Danska) Brottet ~ säsong 1

 
Har ni sett the Killing? Den serien är baserad på den danska serien Brottet(förbrydelsen?).
Jag har nu sett klart säsong 1 och gillar originalet på danske betydligt bättre. Jag gillade att säsong 1 har i alla fall ett slags avslut vilket the Killing inte hade, sen så gillade jag Sara Lund bättre än Sarah Linden både skådisarna och karaktärerna.
Jag gillade inte riktigt slutet på säsongen, hade helst sett att säsong två skulle handla om den andra flickan, men just nu vet jag inte alls vad den säsongen kommer handla om. Det finns även en säsong tre som är klar. Danskarna kan verkligen göra bra kriminal serier. 


1 kommentar:

  1. Hade koll på det men däremot är det lite svårare att kunna få tag i något bra sätt att se den om man som jag missade den när den gick på tv och nu inte har någon traditionell tv alls :/

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...