7 februari 2013

Stephenie Meyer - Midnight sun (Edwards story)

Riktigt roligt att få läsa början sett ur Edwards perspektiv.

Spoiler varning!
Jag hade ingen aning om att Tanya har varit intresserad av Edward, inte heller att Edward hade så svårt att vara i närheten av Bella i början att han tänkte fly.
Man förstod ju att Alice har sett att Edward skulle bli kär i Bella och så gulligt när hon inte ville visa han det och sen att han försöker motarbeta det.

Alltså många klagar på att Edward är som en stalker och att de har ett osunt förhållande, men läser man Edwards bok så inser man hur det ligger till, som att han vill vara nära henne för hon är unik och spännande när han inte kan läsa hennes tankar + att hon är mänsklig, han umgås och bryr sig bara om döingar (vampyrer) annars och då är han rädd hela tiden att någonting ska hända så hon dör. Och hon är ju rätt så klumpig så hon kan dö när som helst och det skulle han aldrig förlåta sig själv för.

Jag älskade den här boken, synd att den inte blev klar och hade velat läsa hela serien ur Edwards perspektiv!! Både hans och Bellas känslor känner jag så väl igen från när man själv varit nykär/tokförälskad...när allting är nytt trevande och man inte riktigt vet någonting.
Betyg 5 av 5


Jag har fått en hel del frågor om Midnight sun, Nej boken blev inte färdig när någon spred det Stephenie Meyer hade skrivit innan boken blev klar så hon skrev inte klart den men det hon skrev (264sidor) finns på hennes hemsida att ladda ner som e-bok.
Det står även att hon kanske tar upp skrivandet om Edward igen men hon vet inte.
Jag förstår att man blir arg ledsen och besviken när någon av de 5 personer som har fått läsa det man har skrivit sedan sprider det på internet, väljer man 5 personer så litar man ju på dessa fem så  jag hoppas att hon kommer skriva mer för jag gillar att få läsa hur Edward tänker. Här hittar ni Stephenies hemsida med Midnight sun.

5 kommentarer:

  1. Är det här en hel bok som givits ut eller bara något kapitel?
    Har för mig att jag läste att "Midnight sun" skulle skrivas men sen blev det inget. Har det ändrats nu?

    SvaraRadera
  2. undrar också om detta är en bok?

    SvaraRadera
  3. Jag uppdaterade min recension så nu kan ni läsa hur det ligger till :)

    SvaraRadera
  4. Jag har redan läst på hennes blogg, men nu är det om några månader 2015, och hon valde att skriva det där 2008... Jag själv tror inte att det kommer någon Midnight Sun.

    SvaraRadera
  5. Jag har också läst midnight sun och personligen tycker jag att den här halvskrivna boken är mycket bättre än den ur Bellas synvinkel.
    Jag hoppas hela tiden att hon ska skriva klart den (kanske till ett 10-års jubileum eller liknande) för den är alldeles för välskriven för att bara skrotas.

    Älskar att läsa den parallellt med originalet. Så sjukt kul med avsnitt som t.ex. när "E" ler med tänderna och tror att han lyckats skrämma henne, när man samtidigt i Bellas bok kan läsa att hon håller på att svimma av förälskelse. Typ,"fail Edward!" Haha!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...