8 januari 2013

Flashpoint ~ säsong 5


Jag har verkligen älskat den här serien hela vägen karaktärerna - deras arbetsuppgifter - deras privatliv, det här var femte och tyvärr sista säsongen. Men som jag alltid säger, bättre med ett bra planerat slut än ett hastigt slut där man lämnas med frågor.

Endel karaktärer har försvunnit under seriens gång men alltid på ett trovärdigt sätt, de olika huvudkaraktärerna har varit hos en psykolog för att vi ska få ta del av deras tankar ännu bättre för de har ett enormt psykiskt påfrestande jobb. Men det gör allting mer trovärdigt och man får mer känsla för hela serien och allt den handlar om, Greg och Ed behövde det verkligen... 
Jag älskade verkligen när Greg och hans son hade sådan bra relation i den här säsongen, och jag har gillat att det har varit en del av serien. Jules och Sam som hade det så kämpigt när de äntligen insåg vad de kände för varandra men vilket bra avslut de fick, även om man några gånger hann bli orolig för hur det skulle sluta. 
Mike och Winnie hade gärna fått ta lite mer plats men alla kan inte vara i fronten på serien.
Donna var oxå en av mina favoriter i serien, lite synd att hon tog över team 3 men hon är en riktigt bra teamledare, men hon är en lika hårdkvinna i Heartland där hon även var med.
Men vilket rejält och häftigt avslut på en serie, först lycka sen blir det bara mer och mer kaos och folk blir skadade eller dör, en efter en. 
Det är med sorg som jag säger hejdå till den här serien men jag lär återvända och maraton se den!!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...