8 november 2012

Tv-Serier [v45] del 1

ChicagoFire s1x04
Den här serien blir mer och mer spännande eftersom det nu både händer något i varje avsnitt + att det är en ett återkommande problem med polisen som gör allt för att skydda sin son från de olagligheter han sysslar med.

Elementary s1x05
För varje avsnitt så börjar jag gilla den här serien mer och mer, den blir bättre och bättre men behövs lite mer djup för just nu är det väldigt mycket "misstänka att det är ett mord, hitta vem som gjort det" inte så mycket annorlunda från andra polis serier alltså.

The Mob Doctor s1x05
I det här avsnittet så utspelade sig det mesta på sjukhuset, annars brukar det vara tvärtom men jag förstår inte hur Grace kan komma undan med hur hon far från jobbet i tid och otid och alla hennes lögner. Constantine använder verkligen alla som om de är spelpjäser, han gör alltid precis som han vill och han får alla att på ett eller annat sätt att dansa efter hans pipa. 


Partners s1x05
Det här var det bästa avsnittet än så länge. Varför skulle inte Ali kunna få känslor för Wyatt även om han är gay, det styr ju inte hennes känslor och lite roligt att det var med, dock mindre kul för Joe att vara i den situationen där fästmön är halv otrogen.

Gossip girl s6x04
Det händer en del saker och det här är verkligen precis som säsong ett, det går ut på att kasta skit på de man känner. Jag hoppas Lily får upp ögonen för Bart, jag hoppas även att Chuck lyckas hitta någonting för att bevis hur falsk hans pappa är. Pinsamt att Steven och Lily har haft ihop det, lite usch oxå! Men jag tror man börjar knyta ihop lite trådar därför man river upp så mycket gammalt som har hänt för det kommer nog bli mycket drama innan det blir en bra upplösning.

Once upon a time s2x06
Äntligen fick vi ta del av lite tillbaka blickar från Emmas liv, vem som är Henrys pappa, vilken kemi de verkade ha men hon verka ha kemi med Kapten Krok oxå. Vad var det i lådan som August hade? Kan hon ha en kärleks relation med någon eller är allas liv redan förutsagda? Men usch vilka pinsamma special effekter!

666 Park avenue s1x06
Nu börjar det bli mer och mer intriger och det händer saker som gör att relationer går sönder och snart kanske det inte finns någon återvändo. Att Dave inte inser att han är intresserad av den mörka tjejen som hjälper han, eller att det kommer hända någonting för hon är VÄLDIGT intresserad av han. Gavin har så många mörka ess i skjortärmen och det börjar bli rätt spännande nu när han fått konkurrans, men undrar vad som är lådan. Lite roligt att Jane insåg vem hennes mormor/farmor är, nu hittade hon en koppling.

Heartland s6x05-06

Ty har äntligen börjat inse när han sårar Amy och rättar till det innan det hinner bli ett problem vilket är skönt för jag vill inte att de gör slut en gång till. Mallory har verkligen mognat och Georgie är verkligen en kopia av henne, Tim verkar däremot inte växa upp.
Värst vad alla killar springer efter Amy, men hoppas hopp killen och Mallory kan få ihop det, för hon behöver skaffa sig ett liv igen och inte bara störa sig på Georgie, däremot undrar jag var Lou och Peter var för deras dotter är med och alla andra passar hon men de är inte med.



1 kommentar:

  1. SV. haha det kan vara för att jag kanppt kollat på några serie denna månaden men sen jobbar jag bar 3-4dagar i veckan just nu (med udantag för vissa veckor) så då hinner jag läsa lite mer :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...