8 november 2012

dessa bokfrågor som cirkulerar i bloggarna



1) Ljudbok eller bok i handen?
    Om jag är ute på gården eller kör bil så är det ljudbok, men för det mesta är det vanlig bok.

2) Pocket eller inbunden?
    Jag har alltid med mig en pocket men det spelar faktiskt ingen roll. 

3) Påhittat eller verklighetsbaserat?
    Jag läser både och men påhittat är det som jag läser mest av.

4) Harry Potter eller Twilight?
    Jag har inte läst Harry Potter så jag har ingen åsikt... 

5) Fantasyvärld eller vår värld?
    Vår värld helt klart!! Men ibland får det gärna vara med inslag av lite fantasy.   

6) Kindle, Ipad eller annat?
    Vanliga böcker! 

7) Låna eller köpa böcker? 
    Jag köper, eftersom de böcker jag verkligen gillar vill jag ha kvar i mitt hemma bibliotek.

8) Bokhandel eller online? 
    Online eftersom det oftast är kopiöst dyrt att köpa i bokhandeln, men jag älskar att gå in och titta, bläddra och ta in alla böcker :)

9) Ensamstående eller trilogi?
    Jag är lite less på att alla böcker ska vara i serier så just nu ensamstående böcker. Men jag tackar samtidigt inte nej till en riktigt bra serier.

10) Tjock eller kort bok?
      Är det en bra bok som man fastnar i direkt spelar det ingen roll, sega böcker måste vara korta för att jag ska orka igenom dem. En del i en påbörjad serie kan vara tjock utan att det blir jobbigt. 

11) Romans eller action?
      Både och! 

12) Mysa under en filt eller steka i solen?
Jag ligger gärna under en filt, på sommaren ligger jag gärna under en filt i skuggan. Jag kan sitta och läsa i solen men inte i sådan värme så man steks. 

13) Varm choklad eller latte?
Varm choklad men oftast Portello :)

14) Läsa recensioner eller egen uppfattning?
Jag skummar i recensioner om böcker som jag är intresserad av, rädd för att läsa spoilers. En bok som får dåligt av många hamnar inte på någon prio ett lista utan den kan ligga som ett frågetecken men en bok som jag vill läsa och andra har gillat gör att jag vill läsa den NU!

2 kommentarer:

  1. Vännen...du...måste...läsa...Harry...Potter!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, du borde verkligen läsa Harry Potter. De böckerna är verkligen kanon, särskilt de senare böckerna i serien.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...