23 november 2012

L.J. Smith - Night world 1 - Att lura döden

Poppy tyckte att skolan aldrig verkade ta slut men äntligen börjar sommarlovet men när hennes magsmärtor gör att hon tuppar av hemma i köket så påbörjas en utredning för att se vad det är för fel. Det visar sig att Poppy har cancer och inte har lång kvar att leva, hennes enda räddning är Poppys bästa vän och hemliga kärlek James.

Men Poppy vet inte vad James är och han vet inte om hon kommer tro på han eller avsky han så de inte får tillbringa den sista tiden tillsammans. James tillhör Nattens värld och de har sin speciella lagar bland annat att ingen människa får veta att Nattens värld existerar och att ingen får Nattens värld får bli kär i en människa. Den som bryter lagarna döms till döden.

Jag gillade verkligen den här boken och ska läsa fortsättningen så fort jag skaffat den! 
                            Betyg 5 av 5

3 kommentarer:

  1. Har haft denna hemma i ett par år men inte läst den än. Nu måste jag ju ge den en chans efter din recension!! :)

    SvaraRadera
  2. Den verkade riktigt bra så jag skrev upp den på min att läsa lista :)

    SvaraRadera
  3. sv. Hej! Jag håller helt och hållet med dig! Mindre fokus på Elena nu. Jag Vill ha mer om the originals, det tycker jag är spännande och jag gillar Steffen och Damon tillsammans och självklart Klaroline, som jag tycker är det nya "triangeldramat" i serien haha. Men Elenas gnäll är jag sjukt trött på nu!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...