30 november 2012

Joyce Carol Oates - Efter krashen tog jag mig samman ....

Den här boken tar garanterat priset som boken med längst titel i min bokhylla "Efter krashen tog jag mig samma, bredde ut mina vingar och flög iväg."

Boken handlar om Jenna Abbot som delar upp sitt liv i två delar, den före krashen och den efter. Före levde hon med sin mamma(hennes pappa stack och skaffade sig en ny familj några år tidigare) i en förort till New York.
Nu efter är hon ensam, och hon tar till desperata medel för att få sväva i det blå och glömma bort, speciellt glömma vad som hände på bron den där dagen. 
Jenna tänker aldrig mer låta någon komma nära men en äldre kille som kallas för Crow är både stark och gåtfull och något med han tilltalar Jenna. 

Jag gillade den här boken från första till sista sidan, jag har jobbat inom psykiatrin så jag förstår verkligen varför Jenna gör som hon gör. En riktigt bra bok som under läsningen ger en massor med funderingar och man vill hela tiden läsa mer och se vad Jenna kommer hitta på härnäst. 
                             Betyg 5 av 5

2 kommentarer:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...