21 oktober 2012

Tv-Serier [v42] del 2

Hart of Dixie s2x03
Vad gulligt att Wade har pratat om Zoe med sin pappa. Som att jag gillade slutet när Zoe gick till Wade för att spela tv-spel, bara umgås och ha roligt tillsammans.
Det var på tiden att George och Lemons pappa fick rensa luften men jag förstår inte varför George får skulden för uppbrottet eftersom Lemon var den som var otrogen. Jag börjar gilla Lemon mer och mer och jag hoppas verkligen att hon flyttar hemifrån, skaffar sig ett jobb och ett eget liv.
Jag tror att om Lemon hjälper Lavon kan bli riktigt bra och jag hoppas att de blir tillsammans i framtiden.

Chicago Fire s1x02
Nu kom jag på var jag känner igen Kelly Severide(Taylor Kinney) ifrån, han var ju med i tv-serien Trauma, såg ni det när det gick? Jag gillade den serien skarpt!!
Det här avsnittet var inte lika bra som det första men ska helt klart fortsätta se hur de sköter sitt arbete samtidigt som de bråkar med sitt dåliga samvete och privatliv.

American Horror Story s2x01 [säsongs start]
Den här säsongen började bättre än förra, jag gillade inte riktigt förra säsongen, jag tyckte inte det var nog läskigt men den här säsongen känns verkligen lovande även om det var lite grötigt i början med så många olika personer men det här är en serie med överraskningar, frågor och svar i varje avsnitt.

Suburgatory s2x01 [säsongs start]
Den här säsongen blir nog betydligt bättre än den förra.

Partners s1x04
Den här serien blir verkligen bättre och bättre och jag små fnissar och börjar gilla karaktärerna mer och mer, men jag kan ändå bli tokig på dem ibland. Vem förlovar sig med någon som man inte är redo att bo med?

Arrow s1x02
Åh vilken bra serie, jag vill se mer NU!! Det är kul att man dessutom får se små snuttar av vad han fick vara med om under de där 5 åren på ön och det verkar ju som att det är någon som har lärt upp han i alla fall. Jag tror hans livvakt kommer hjälpa han i framtiden sen finns det ju fortfarande lite känslor som gror mellan Oliver och Laurel.

The Vampire Diaries s4x02
Så bra serie och varje avsnitt får mig till att vilja läsa böckerna NU, men jag vet att det är massor som skiljer bok och serie åt så det får bli längre fram...
Vilka bra scener det var i kyrkan snacka om serie som bara blir bättre och bättre. Men att Damon lyckades lura i Elena att dricka hans blod, vad innebär det för framtiden? Men nu fick vi veta   vilken roll Matt kommer ha ett tag, han lär vara blodbank åt Elena. Spännande med den nya vampyrjägaren, men vad innebär tatuering som Jeremy kunde se, är han oxå en vampyrjägare?
Vilken tur att Elena har många som bryr sig om henne som kan leda henne på rätt väg för att klara av förvandligen. Ett riktigt fint avslut på avsnittet!

Greys Anatomy s9x03
Vad kul att April är tillbaka, så många har försvunnit och lite charmigt är det att hon alltid gör bort sig och säger fel saker och jag gillar verkligen hon tillsammans med Jackson. Vad bra att Callie sa till föräldrarna att det är de som måste hindra sin dotter från att riskera att förlora sin fot, vilket kanske fick henne att inse att det inte fungerar att Arizona inte inser att hon är själv.
Vilket trauma för Derek att se flygplanet, fast man kanske behöver se sånt där för att lättare kunna bearbeta det som har hänt, vad bra att de bestämde sig för att få veta sanningen istället för att ta emot pengarna. Det var nog bra för Yang att lära känna en äldre person med livserfarenhet och som kanske kan vara ett stöd för henne.

Beauty and the Beast s1x02
Bara andra avsnittet och jag är redan så fast i den här serien, Catherines lillsyster var med i Make it or break it, den här serien har en hel del roliga karaktärer. Jag fortsätter att hoppas på Catherine och Vincent, de har sådan kemi så det måste bli någonting där, eller vad tror ni?

Nikita s3x01 [säsongs start]
Wow vilket bra avsnitt, den här säsongen kanske blir riktigt bra (jag tyckte säsong 2 var rätt seg stundvis) och Nikita och Michael kanske äntligen får varandra, det var så fint när han sprang in igen och skulle ha ringen till varje pris.

Homeland s2x02-03
Äntligen har Brodys dotter Dana fått vara med lite mer men Chris får man knappt se. Skönt att det äntligen kommit fram bevis att Carrie inte svamlar utan att Brody inte är ärlig, jag hoppas hans fru ska komma på han för jag skulle gilla att hon och Carrie hjälptes åt. Homeland avsnitten är jätte spännande även de som det inte händer speciellt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...