4 oktober 2012

Tv-Serier [v40] del 1

the Mentalist s5x01
Alltså den här serien bygger verkligen bara på att hitta Red John men man börjar bli lite less så jag hoppas det här är sista säsongen och att man äntligen får veta vem Red John är.
Teresa Lisbon blev lite svart sjuk, jag vet inte var man har hon och Patrick. Men det var ett riktigt bra avsnitt för en gång skull, så nu fick jag stora förhoppningar för den här säsongen.

Once upon a time s2x01
Vad kul med en säsong där förtrollningen är bruten, det kändes lite otippat att Emma är Snows dotter. Mindre kul att Törnrosas prins dog (eller sover), gillar inte att Emma och Snow hamnade i sagovärlden igen, jag ville ju att de skulle få vara tillsammans med Charming och Henry. Men det är väll nu Regina kommer visa att hon kan älska någon genom att hjälpa Henry för honom bryr hon sig ju verkligen om.
Ska bli spännande att få ta del av Mulans story i något framtida avsnitt, för nu var hon bara med hängare till törnrosa, dock förstår jag inte hur de kan anklaga Emma och Snow för att prinsen dog, Mr Gold och Regina är ju de elaka fortfarande.

The mob doctor s1x03
Jag tycker den här serien blir bättre och bättre för varje avsnitt, det kommer bli spännande att se hur det utvecklas vidare och vad som kommer hända i nästa avsnitt.

Heartland s6x03
Åh vad kul att få se lite gamla ansikten som Mallory och Lisa, och med dem tillbaka får man direkt se mer av byn/stan vad det nu är. Vilken söt bil Mallory har, den passar henne perfekt, vad skönt att hon tillslut insåg att hon måste anstränga sig eftersom det är hon som har varit borta.

Bones s8x03
Ett hyfsat bra avsnitt, jag är lite less på de arkeologiska liken utan vill se lite mer moderna mord istället, men lite mindre fackspråk skulle inte göra så mycket, det är så mycket prat och lite som händer. Jag blev inget fan av den nya tjejen men hon är i alla fall bättre än Daisy.

Castle s5x02
Oj vilket bra avsnitt och jag gillar verkligen brottens de får lösa i den här serien + att det är väldigt mycket känslor som är med, jag hoppas serien fortsätter att vara så här bra hela säsongen. Men att Castle och Beckett aldrig får sin relation att bli normal, dölja det alla har vetat om i fyra år? och att omedvetet göra varandra svartsjuka, om det nu är så omedvetet.

How I met your mother s8x02
Ett bra avsnitt även om de inte hände så jätte mycke så fick man lära känna de fyra olika paren på ett nytt sätt. Äntligen blev Barney singel igen, nu får vi invänta på att han och Robin ska hitta tillbaka igen...

The Mindy projekt s1x01-02
Jag tycker den här serien är rätt rörig det är massor med folk och jag tappar lite fokus på vem som är vem, men i slutet av andra avsnittet så blev det bättre så jag ska helt klart se några till avsnitt.

Homeland s2x01
Vilket bra första avsnitt det är verkligen bäddat för intriger nu i andra säsongen, äntligen kom det fram att Brody inte varit ärlig utan att hans fru nu misstänker att han kanske döljer mer saker. Jag hoppas Carrie håller huvudet över isen i den här säsongen så hon inte spårar ur igen för nu i slutet av det här avsnittet gillade jag hon verkligen speciellt när hon log efter att ha knäat killen som förföljde henne.

New girl s2x03
Ett vanligt knasigt avsnitt, fast jag hade hoppats att Jess skulle bli singel och kanske se Nick någon gång men det verkar inte hända speciellt snart-OM det händer. Trodde Schmidt att det fungerar att ljuga? Men att han och Cece verkar ha blivit bra kompisar är ju något bra för jag gillade Schmidt bättre när han och Cece var tillsammans.

Switched at Birth s1x27
Vilket bra avsnitt, jag gillade att Bay sa ifrån att hon är en artist och att hon inte bara kan vara den de har uppfostrat hon att vara. Att Daphne gång på gång ska använda sig av andra människor för att ta sig dit de vill, den här sin kompis som hon vet är intresserad av hon och så låter hon sitta och vänta. Men att Chef Jeff helt plötsligt skulle vara SÅ kär var lite chockerande och deras förhållande lär ju inte uppskattas av de vuxna. Toby fick knappt vara med i det här avsnittet han har blivit mer och mer i skymundan.

Hart of Dixie s2x01
Säsong 2 kommer nog blir en toppen säsong. Det här var första avsnittet där jag gillade George, helt plötsligt hade de varit perfekta tillsammans men å andra  sidan om Lemons nära tror folk kommer prata om Lemon vad kommer de inte göra Zoe om hon och George blir tillsammans dagen efter.
Men åh vadå välja ingen, det är ju det alla har sagt att hon lär göra men in i det sista hoppades jag att hon skulle välja Wade, han har väntat en säsong trodde verkligen hon skulle få vara kär och lycklig i den här säsongen! Men om hon ska vara "friends with benefits" med Wade det kommer bli lite konstigt oxå, men jag hoppas att det kommer utvecklas till någonting mer. Jag hoppas Lemon och Zoe kommer bli vänner så småningom, men Lemon jobbande på Rammer Jammer det blir spännande att se!


1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...