30 september 2012

Tv - Serier [v39] del 2

Revolution s1x02
Jag gillar ännu den här sci-fi/action serien men jag känner att jag behöver några mer avsnitt för att veta säkert vad jag tycker, för nu går det ut på att de hamnar i trubbel i letandet efter Charlies bror Danny som förhoppningsvis blir återförenad med deras mamma. Direkt hon dök upp tänkte jag "Mäh lever hon, så typiskt Lost".

Sons of Anarchy s5x03
Åh nej, vad hemskt och vad tråkigt att ännu en Samcro medlem skulle försvinna, jag som gnällt om att de redan är för få! Dessutom Opie av alla, han har ju fått vara med om nog och att han dessutom gjorde det för Jax skull, fast undra vad som hade hänt om Jax hade hunnit slå vakten före men resten av säsongen lär gå ut på att hämnas på de som gjorde att Opie blev ihjälslagen.
Så himla fint av Tig att erbjuda sig eftersom all den här soppan är hans fel, men då kunde ju tyvärr inte skicka han, men bra att Jax börjar köra med tjuvknep bland sina egna.
Tara har verkligen fått skin på näsan och Gemma blir mer och mer patetiskt, jag trodde hon skulle kunna skaffa sig ett eget liv nu med en ny kille men inte det inte nä då ska hon gå och bli svartsjuk över vad Clay gör.

Criminal minds s8x01
Usch vad hemskt att få munnen ihop sydd :/ men stackare som levt sitt liv med en sådan mamma och dessutom att de inte kunde ge han hörseln tillbaka utan brus och surr enbart, då är det nog bättre att vara döv, sen att ingen märkt det eller att han kan få hjälp i fängelset är ju lite konstigt. Vilket spännande slut på avsnittet, kan bli en riktigt spännande säsong! (Jag hoppas på det!)

NCIS Los angeles s4x01
Jag hoppas den här serien får sig ett lyft den här serien för säsong tre var lite seg fick ett upplyft i slutet man lämnas i en cliffhanger och nu direkt i första avsnittet får man svaret på allt, det blir så tråkigt då för nu ska en ny storyline byggas upp inför ett nytt spännande slut...

Glee s4x03
Jag älskade Sarah Jessica Parker(hon kom in som en frisk fläkt) och de andra New york scenerna. Däremot har jag tröttnat på Emma, hon ser mest ut som hon ska börja gråta när som helst och hon tillför ingenting.
Vad bra att Blain vann över Brittany, däremot lite dålig stil av Kurt att inte ha tid för sin pojkvän han vet ju inte om han är glad eller ledsen(om han vann eller inte) Sam däremot han växer och växer, man märker att han börjat mogna och bli mer vuxen. Även Sue har mognat, hon har fortfarande kvar sina bitska kommentarer men hon är mer snäll sedan hon fick barn. Men oj shit vad spännande och jag förstod direkt det knackade på Rachels dörr att det skulle vara Finn.

Greys anatomy s9x01
Jag hade missat att Yang skulle till Minnesota men alla kan ju inte vara kvar på Greys för evigt, det kommer bli tråkigt om även Karev flyttar. Men att Derek ska låtsas att hans hans är bra det kändes konstigt när han är läkare. Kommer sakna Mark och Lexie, speciellt deras relation och Derek-Callie relationen, och nog måste Arizona bli kvar men inte kul med amputerat ben sen förstår jag både att hon reagerar som hon gör men samtidigt borde hon vara glad över att hon överlevde. Jag tyckte det var jätte fint gjort med Derkes död,  att de alla sörjer på olika sätt och bearbetar och går igenom det olika, men usch vad sorgligt det var!
Jag tycker Owen beskrev det så bra om varför Meredith är så hård med de nya, det är ingen dans på rosor att vara läkare och man måste vara mentalt tuff för att klara av det och det är lika bra att veta det med en gång än att komma på efter flera år att de skulle ha gjort någon annat av sitt liv. Det känns som att Yang har hamnat på fel plats, men jag förstod att varken Meredith eller Yang skulle klara av att flyga. Jag hoppas att vi i nästa avsnitt får se mer av flygkraschen och vad som hände där.

Once upon a time s2x00
Vilken bra sammanfattning på första säsongen!

Flashpoint s5x02
Jag gillar verkligen den här serien, det händer så mycket och personerna lever konstant i fara och eftersom de även har personliga relationer så blir det ännu lite mer spännande. Men man får lite känsla av att de alltid klarar sig men har man sett alla säsonger så vet man att så inte är fallet och de lyckas inte heller alltid.

CSI-NY s9x01
Jobbigt för Mac när han inte minns namn, men det är lite konstigt att han är tillbaka och jobbar och har kvar sin tjänst, om man får problem med minnet kanske CSI inte är rätt arbetsplats så vi får se om det är en permanent skada eller om han blir bra. Annars var det inte så spännande...

Haven s3x01-02
Roligt med i alla fall en ny karaktär men jag tycker vi fortfarande står så långt ifrån att få svar på våra frågor men om 2 månader kanske det börjar om igen eller vad händer då? Värst vad Nathan har blivit svartsjuk av sig, jag skulle nog föredra om Audrey var med Duke istället.

1 kommentar:

  1. SV: Hmm, ja vi får väl se om jag ger dem ett nytt försök framöver :D

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...