18 september 2012

Once upon a time ~ säsong 1


Skaparna av Once upon a time är de som skapade Lost och det var en serie som jag stundtals inte kunde få nog för att vissa stunder inte vilja se ett till avsnitt. Så jag tänkt jag ger den här serien en chans i alla fall och jag hade rätt i min känsla av att man hatar eller älskar den, jag gör det senare.

I den här serien får vi följa när det onda möter det goda på ett helt nytt sätt. Här och nu lever Emma Swan och kvinna som på sin 28e födelsedag fick besök av en pojke, Henry, som påstår att han är den son som Emma adopterade bort för tio år sedan. Henry har en sagobok och påstår att allting i den är sant och att alla i hans hemstad där tiden står stilla är olika karaktärer i boken och att de behöver hjälp av Emma.
Invånarna i Storybrooke vet inte om vilka de egentligen är men Henry vet att hans lärare egentligen är Snövit, hans styvmamma är Den elaka häxan som dessutom vet om vem hon är och styr och ställer staden och dess invånare. När Emma skjutsar hem Henry så lovar hon att stanna veckan ut så att de får lära känna varanda och under den tiden börjar stadens stora klocka att fungera igen så nu börjar det hända saker.

Man får även följa invånarna i deras tidigare liv och om varför de gör som de gör i nutid. I början får man följa olika "nya" sagofigurer och de försvinner allt eftersom Emma har hjälpt dem men samtidigt flätas allting samman så det blir mer och mer spännande.

En RIKTIGT bra serie enligt mig, nu längtar jag efter att säsong 2 ska börja så får vi se vilka som kommer dyka upp där och hur det kommer lösa sig i Storybrooke.

3 kommentarer:

  1. Men... har inte du redan sett Once Upon a Time? eller du kanske såg om den? :)

    Jag längtar också efter säsong 2, inte så länge kvar nu :))

    SvaraRadera
  2. Vet du när säsong 2 kommer till Sverige, alltså på TV? :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att början var lite seg för det var så svårt att hänga med i allt som hände men när man väl kom in i den så ville man inte sluta se! :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...