30 augusti 2012

Sarah Dessen - Mycket mer än så

Auden är den perfekta dottern, ansvarsfulla systern & den konstant duktiga eleven med topp betyg men så en dag börjar hon inse hur instängd hon är av alla krav, att det är år sedan hon sov en hel natt och att hon inte vet hur man pratar med folk om vanliga tonårs saker.
Hennes pappa har just fått en till dotter och hans nya fru har bjudit henne att komma och bo hos dem under sommaren i den lilla staden vid kusten men allting blir inte som hon från början tänkt sig - sin pappa träffar hon bara korta stunder för han är alltid upptagen, hennes styvmamma är inte så hemsk som hon först trott, hennes lillasyster är ett skrikande kolikbarn och tjejerna i hennes styvmammas klädbutik försöker lära henne om vett och etikett ute i tonårsvärlden trotts att Auden hånglade med fel person på hennes första strandfest.
                             Betyg 5 av 5
Det känns som en väldigt typisk Sarah Dessen bok men jag gillar den, nej jag mer än gillar den. Okey den är väldigt förutsägande men ändå jag gillar storyn jag gillar att få minnas tonåren och jag tycker hon skriver på ett riktigt bra sätt. Jag saknar ingenting och tycker bara att boken blir bättre och bättre för varje sida. Jag vill redan nu läsa mer av Sarah Dessen och hoppas hon ska skriva någon tonårsserie där man får följa flera personer under ett längre tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...