26 augusti 2012

I spit on your grave


Författaren Sarah Butler har hyrt en stuga i skogen för att få vara i fred i några månader för att skriva på nästa bok, när hon nästan är framme så tankar hon i närmsta byn där ger hon nobben till en kille inför hans kompisar något hon kommer få ångra.
Efter deras brutala hämnd för att lära Sarah en läxa så blir hon sedan lämnad för att dö men hon överlever och nu är katt och råtta leken ombytt och Sarah kommer inte ge sig förens hon har fått sin hämnd.

Oj vad brutal film, det mest tragiska är att sånt här händer, inte Sarahs hämnd med det dom gör mot henne. Jag hade inte läst något om handligen innan så blev nästan lite chockad och i slutet blev jag förvånad över att man inte känner rädsla med männen utan det är bra att Sarah ger igen(hon lär ju inte ha varit den första eller sista annars..men det finns ju gränser...) Man fick som aldrig riktigt veta något om bakgrundshistorian till varför männen gör som de gör vilket jag tyckte var tråkigt för det hade nog gett även dem mer en förståelse så utan att berätta för mycke så tror jag att den äldsta har gjort något mot de yngre eller liknande....
                                                             Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...