20 augusti 2012

Astrid Lindgren - Visst kan Lotta cykla

Nu har jag börjat läsa Astrid Lindgren böckerna, det börjar ju vara minst 18 år sedan sist(jag låter rätt gammal va?) 

Lotta på Bråkmakargatan som kan göra allting i smyg är en underbart tokig busig påhittig liten flicka, och jag hoppas min dotter kommer få i alla fall hälften så mycke fantasi!!
Boken är ju inte lång utan alldeles tillräcklig när man ska läsa den för en 4-5 åring som kanske också längtar efter en cykel.
Astrid Lindgren böckerna innehåller många klokaord och en hel del dolda förmaningar som att det kanske inte lönar sig att stjäla någons cykel.

1 kommentar:

  1. Brukade alltid titta på tv-serien :).
    Jag har utmanat dig på min och Olivias blogg föresten :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...