23 juni 2022

Pascal Engman - Eldslandet

 

Vanessa Frank #1
Titel & Omslag
Tråkigt att den inte har lika snyggt omslag som resterande böcker i serien. 

Handling

En exklusiv klockbutik i Stockholm  rånas men inga armbandsur försvinner - istället stjäls kundlistan.
En tid senare kidnappas framgångsrika finansmän medan deras familjer pressas på pengar för att få dem fria. 

I Sydamerika pågår omfattande organhandel. Man tvingas söka sig till Sverige för att hitta kroppar till verksamheten, som bedrivs i en av de mäktiga nazistkolonierna i södra Chile. 

Polisinspektör Vanessa Frank inser att det finns ett samband mellan händelserna. Hon är avstängd från sitt arbet men går ändå in i ett fler frontskrig mot den internationellt organiserade brottsligheten, som visar sig ha förgreningar in i den svenska poliskåren. 

Mina åsikter
Den här boken är så mycket bättre än vad jag först har förväntat mig. Jag gillar verkligenVanessa Frank, hennes driv, skin på näsan och att hon inte är villig att se mellan fingrarna oavsett vem som är skyldig och hon är beredd att göra allt för att rädda någon som hon bryr sig om. 

Jag gillar fallet i den här boken, hur allting flätas ihop för att ge boken ett riktigt bra avslut, samtidigt som jag älskar att veta om att det finns fler böcker. 

Jag ser framemot att få lära känna Vanessa Frank ännu bättre i nästa bok, och vad jag har förstått så är det här verkligen en super serie så jag ska fortsätta med den så fort som möjligt.   


Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...