9 oktober 2021

Anna Todd - När vi tvekade

 

After #2

Titel & Omslag
Film om slag även på den här boken :(  

Handling 
Efter en kaotisk inledning på Tessa och hardins förhållande verkar saker och ting falla på plats. Sedan kommer den förkrossande sanningen fram. Tessa vet att Hardin kan vara elak och hans humörsvängningar plågar henne, men hon tror ändå att han älskar henne. Så som hon älskar honom. Är Hardin verkligen den djupa och missförstådda kille som Tessa föll för? Eller är allt bara ett spel? 

Tessa önskar att hon kunde lämna Hardin för gott. Men när hon tänker på deras passion, de stunder när de bara har varandra, är det inte så enkelt. Hardin vet att han begått sitt livs största misstag - han är på väg att förlora allt. Han kan inte ge upp Tessa så lätt. Men kan han förändras?  Kommer han att kunna förändras - för kärleken? 

Mina åsikter
Den här boken får vi läsa vissa kapitel från Tess synvinkel och vissa kapitel ur Hardins synvinkel, vilket ger oss läsare lite mer djup i vad som händer och jag gillar det. Man förstår fortare varför de gör som de gör men jag blir lika tokig på Tess som på Hardin i den här boken, de båda blir upprörda, skriker, lämnar varandra och gör dumheter. Det är verkligen en bok med så mycket drama och så många beslut som tas gång på gång. 

Det var intressant att få lära känna Hardins mamma bättre och i slutet på den här får vi en liten cliffhanger där vi får se lite av vad nästa bok kommer handla om, förutom ännu mer drama. Jag väntar på att få hem bok 3 och 4 så nu blir det en paus med mer nattsömn :) 

Spoiler varning! 
Varför går Hardin på Zeds knep hela tiden? Varför gick han på sin fest utan Tess? De kunde båda ha gått dit nyktra och gått därifrån tillsammans. Zed vill bara visa för Tess att Hardin är en skurk samtidigt som jag gissar att Hardin flera gånger har knullat och dumpat tjejer som Zed varit intresserad av och nu är det hans chans att hämnas. Jag hoppas verkligen inte att han lyckas för då vet vi att det är Tess som blir sårad mest. 

Beslutet om att flytta om 2 veckor, när man ska byta skola, flytta sitt jobb och hitta nybostad så känns det som extremt kort tid. Trist att även Landon kommer flytta, han är nog min favorit karaktär i den här serien. 

Betyg 4 av 5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...