19 juli 2021

Anna Larsson - Medan världen ser på


 
Titel & Omslag
Ett snyggt omslag som direkt talar om att det här är en roman med mysig stämning som vi kommer få läsa. 

Handling
Efter en rejäl livskrasch har Sara börjat om. Karriären är lagd på hyllan och numera är hon ekonom på ett litet förlag i Stockholm och trivs med sin lugna tillvaro. Men allt förändras då Hollywood får upp ögonen för förlagets succéförfattare Eben Carlsson.

Sara tvingas följa med Eben till Los Angeles för att diskutera avtal med filmproducente, och där möter hon stjärnskådespelaren John Williams - enligt sociala medier den mest eftertraktade mannen i filmvärlden. På ytan är han just som hon föreställt sig, arrogant och blaserad, och hon håller sig på avstånd. Men något sker mellan dem. Något händer. 

Mot alla odds inleder Sara och John en trevande relation. Precis som hon döljer han hemligheter och har oläkta sår, mitt i sitt offentliga liv där han förföljs av papparazzi, galna fans och hängivna beundrare. Har deras kärlek någon chans, när de kever så olika liv och har helt skilda drömmar? 

Mina åsikter 
När man läser baksidan så får man väldigt mycket information, vilket gör att handlingen riskerar att falla platt som en pannkaka. Men med gripande personporträtt och en handling som griper tag i en så behöver istället den här boken en varningstext "läses med mycket tid" för jag började läsa den här boken när jag skulle gå och lägga mig. Det slutade med att jag inte kunde lägga undan boken och läste ut boken mitt i natten och är döds trött så här dagen efter...

Den var så bra!! Jag gillar Sara, hennes chef, Eben, John och Saras vänner och familj, finns så klart vissa man inte tycker om också men de ger boken mer djup. Jag älskar att Sara är mänsklig, hon är tillbaka dragen av en anledning, hon lever som hon gör pga att hon redan har bränt sina broar och just nu njuter av att leva livet. Men när en man som John kommer in i ens liv så dras mattan under hennes fötter och hon ramlar till golvet med en smäll. 

Jag gillar hela boken, och även om den får ett bra avslut så vill jag ha en fortsättning, jag vill inte lämna Sara utan jag vill veta mer. Men frågan är om det finns mer att berätta, för jag är helt ärligt väldigt nöjd även om det slutar här.       

Spoiler varning! 
Det är ju så solklart att Sara och John ska bli intresserade av varandra, men det är så mycket som gör livet komplicerat, jag tror inte det är en dans på rosor att försöka dejta när man är en kändis. Jag tror livet blir så komplicerat när du visar upp en bit av dig som kanske inte riktigt är du, och alla fördommar och rykten, det drar till sig fel personer och skrämmer iväg andra. 

När man läser den här boken så uppskattar man lite extra att vara en svensson :) 

Betyg 5 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...