17 februari 2021

Cara Hunter - All denna vrede

 

Adam Fawley #4

Titel & Omslag
Jag gillar både omslaget och titeln. 

Handling
En tonårsflicka irrar omkring i utkanterna av Oxford, uppriven och omtumlad. Hon berättar att hon blivit indragen i en bil, att någon dragit en plastpåse över hennes huvud och sedan kört henne till en avskild plats där hon blivit utsatt för övergrepp. Ändå vägrar flickan att anmäla sin förövare. 

Kriminalkommissarie Adam Fawley påbörjar en utredning men kommer ingenstans eftersom flickan inte vill samarbeta. Döljer hon något och i så fall vad? Och varför får Adam en känsla av att han har varit med om det här fallet tidigare? När ytterligare en flicka försvinner har Adam inte längre något val. Om han inte börjar grävar i sitt eget förflutna är hon kanske bort för gott. 

Mina åsikter
Boken är intressant och spännande och man vill verkligen få veta sanningen om hur allting ligger till och varför. Men jag hade svårt att komma in i boken, den hoppar så mycket mellan olika personer och om man bara läser en stund nu och då så tappade man fort bort vem som är vem. Det här är en bok som kräver full uppmärksamhet och att man tar sig tid att läsa längre stunder, för de längre lässtunderna jag fick till då var boken bättre eftersom jag inte tappade bort mig i hoppen. 

De tre tidigare böckerna har inte riktigt fallit mig i smaken, någon har varit för seg, någon där jag inte har köpt förklaringen och slutet, och nu allt hoppande mellan personer. Och jag blir lite besviken för jag tycker de här böckerna har en intressant grund story, snygga lockande omslag, en baksides text som lockar men sen faller boken och är inte så bra som jag hade förväntat mig. 

Sista 60-100 sidorna får boken ett rejält lyft, då blir boken riktigt spännande, vi får massor av ledtrådar och äntligen känner man hur man börjar nosa i rätt riktning men inte hade man förväntat sig ett sådant slut det blev i den här boken. Vi lämnas dessutom med en cliffhanger vilket gör att jag vill ha mer nu! 

Spoiler varning!!
Väldigt spännande när det visar sig att de har rätt seriemördare i fängelset men eftersom de satte dit han så tycker han att dom fuskade, han är nu ute och väldigt förbannad. Så jag gissar att nästa bok kommer vara riktigt spännande och handla om hans hämnd på herr och fru Fawley. 

Betyg 3+ av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...