26 oktober 2020

Kamilla Oresvärd - Vinterströmmen

Vargön #3

Titel & Omslag
Så snyggt omslag, älgen på baksidan, snön som faller, kanalen på framsidan. Titeln är ju lite mer otydlig däremot. 

Handling
En styckad man hittas i vattnet nedanför ruinerna av det gamla pappersbruket i Vargön. Allt som kan identifiera offret har noga avlägsnats från kroppen, förutom en detalj som gör att Mona Schiller tror sig veta vem han är. Om hon har rätt är alla i hennes närhet i fara, men om Mona berättar för polisen blir hon tvungen att avslöja den hemlighet hon bär på. 

Mina åsikter
Äntligen kanske vi får veta vad det är för stor hemlighet som Mona bär på!! 

Vi kastas direkt in i handlingen, det är korta kapitel så sidorna flyger förbi i ett snabbt tempo och vi får veta mer och mer om Mona, vi får ta del av hennes hemligheter och jag förstår verkligen att det här är saker hon inte hade velat berätta för någon men nu kommer ju allting fram.  Och jag misstänker att vi kommer få se mer av det här i framtida böcker. Boken avslutas även utan att få veta riktigt hur allting går där i slutet så jag är jätte peppad på att få läsa nästa bok! Helt klart en nackdel när man läser böcker direkt de kommer ut, då måste man vänta på nästa bok för att få veta mer, har man några delar i en serie framför sig så kan man bara plocka upp nästa.     

Jag älskar att paret Therese och Fredrik Johansson bor i Sjulsmark, strax norr om Piteå, där har jag varit.  

Betyg 4 av 5

boken finns på   Adlibris  Bokus  Omnible  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...