29 april 2020

Gabriella Ullberg Westin - Ett enda andetag

Morden i Hudiksvall #6
Titel & Omslag
Snyggt omslag, de har bytt omslag på hela serien och de är så snygga ihop dock har jag inte de andra med det nya omslaget.

Handling
En svårt misshandlad kvinna kommer till akuten i Hudiksvalls sjukhus. hon vägrar säga vem hon är och vad som har hänt. Det blir snart uppenbart att misshandeln inte är det enda som plågar kvinnan...

Johan Rokka och Janna Weissmann är kolleger vid Hudiksvallspolisen. Relationen mellan dem är sval efter att hane gång för alla har gett upp hoppet om att de ska bli mer än arbetskamrater. Men när Janna utsätts för flera attentat kan Rokka inte låta bli att bli känslomässigt engagerad och deras liv flätas samman igen. Snart visar det sig att det finns ett samband mellan attentaten mot Janna och patienten med de allvarliga symtomen. Ett samband med konsekvenser som når långt utanför den idylliska småstaden Hudiksvall.

Mina åsikter
Oj wow vilken spännande bok!! Det händer så mycket och man måste verkligen läsa mer, mer och mer, det går verkligen inte att släppa ifrån sig boken. Och så här nu med Covid-19 så lever man sig in i boken på ett helt annat sätt och vem vet, kanske någon vill göra sig rik på Covid-19.

Vi fick veta ännu mer om Janna men oj vad hon känns bräcklig och skör i den här boken, både fysiskt och psykiskt känns hon väldigt nedbruten och så ensam.

Ni som har läst boken, räck upp en hand alla som genast vill läsa nästa del! Jag vill ha mer nu men det vill jag alltid efter att ha läst en bok i den här serien.

Spoiler varning!
Alltså jag har så svårt för Elina, det känns som att hon ska göra om Rokka, göra han till en bättre person, det som är bättre enligt henne. Så när Rokka inser att Elina har sex med andra med en dålig ursäkt om att ge positiva energier så gör han så rätt som drar, och jag hoppas nu att han och Janna kan skapa någonting tillsammans, det kanske kommer vara knepigt till en början men bara han verkligen får Janna att riva sina murar så kan det bli så bra. När han ger henne hunden i slutet är en sådan fin grej som verkligen visar hur väl de känner varandra och jag tror de behöver varandra.


Betyg 5 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...